Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
We dare to make an impact
Als jij je afvraaft, “waarom Henkel?” dan is het antwoord simpel: vanwege onze gedurfde geest. In ons hart zijn wij pioniers voor het goede van generaties. Samen streven wij om een positive invloed te hebben op het leven van miljoenen door ons producten, diensten en oplossingen. Ontmoet een paar van je toekomstige collega’s en ondek wat Henkel uniek maakt voor hun.
#1 At Henkel, you can be game changer
Henkel heeft een diepgaande ondernemende achtergrond. Om te zorgen dat wij continue verbeteren, onze medewerkers de status quo uitdagen en zich gedragen als ondernemeners, komen met verse ideeën, het versnelle van onze digitale transformatie, and het veranderen van marketen, producten en diensten.
Wij streven naar digitale transformatie van binnen- en buitenaf.
Ons doel is om constant onze kernwaarde te ontwikkelen: de Henkel producten en technologiën. Onze altijd veranderende wereld veranderd de behoefte van de consumenten en hun koop beslissingen. Wij gaan van het aanbieden van enkele producten naar het aanbieden van geintegreerde diensten die makkelijk te gebruiken zijn via onze digitale appartaten.
Wij maken de digitale kennis beschikbaar voor onze teams.
Onze wereldwijde “Digital Upskilling” initatief bied handgemaakte trainingen aan voor bijna 48,000 Henkel werknemers, samengevoegd in verschillende groepen. Transformatie gebeurt niet over een avond – het is een process waar tijd voor nodig is. Voor ons, intuatieve en gepersonaliseerde traingen zijn goede motivatoren om te zorgen dat wij constant leren en uitbreiden. Door “Digital Upskilling” zet Henkel zijn standaard van digitale kennis uit door het bedrijf. Wij kunnen niet veranderen zonder dat wij elke manager, team lid en stagair die bij ons werkt hebben geïntegreerd.
Ontmoet Hao, Hoofd van de Mobiele Applicatie Fabriek: “Heb je ooit gehoord van de Henkel dx innovation hub? Met deze ontwikkeling in deze organisatie hebben zij hun innovatieve mindset bewezen. Als hoofd van ontwikkeling bij de fabriek in Berlijn houd hij ervan als mensen vanaf niet toch iets kunnen maken. Deel zijn van digitale transformatie en het bouwen van een platform is een geweldige ervaring en een deel waaraan ik het meeste waarde hecht aan mijn carrière bij Henkel.”
Wij voeden onze ondernemende kracht door ons te verdiepen in nieuwe technologiën, experimenteren met nieuwe ondernemingsmodellen, en het opstellen van ons digitale ecosysteem.
Bij Henkel DX starten wij een gloednieuw hoofdstuk door onze digitale, Business Process Management en IT ervaring te bundelen om de meest uitdagende zakelijke probleemstukken op te lossen. Onze innovation Hubs worden gedreven door te focussen door te focussen op megatrends zoals Platform Economy, Consumer & Customer gravitation shift, Outcome-based Servitization, en Lean-Fast-Simple.
Wij werken samen tot innovatie.
Wij verbinden beginnende bedrijven met Henkel’s operationele bedrijfstak om ontwikkeling van baanbrekende technologiën te bevorderen. Wij geloven dat de beste oplossingen worden gemaakt wanneer disruptieve worden gecombineerd met de juiste middelen. Henkel Tech Ventures heeft een groot netwerk in alle gebieden van de productie industrie.
Wij boren nieuwe grond aan met onze incubator teams.
Om innovatie te versnellen en nieuwe organisatiemodellen te ontwikkelen hebben onze divisie Consumer Brands een interne ideeën fabirek en incubator teams ontwikkeld – de “Tink Tanks” combineren agile werk met de expertise van een globaal bedrijf.
Ontmoet Esther, Grondlegger & Hoofd van het Fritz Beauty Lab: “Sinds ik gestart ben met werken bij Henkel heb ik veel rollen binnen het bedrijf gehad. In 2020 heb ik het Fritz Beauty Lab opgericht binnen de bedrijfsstructuur van Henkel, maar het is georganiseeerd als een start-up en daarom is het wendbaar en snel. Mijn baan laat mij mijn passie achtervolgen om het hoogste haalbare te behalen.”
#2 At Henkel, we play as a team.
Met circa 48,000 medewerkers wereldwijd, weten wij dat ons globale team bestaande uit verschillende achtergronden, ervaringen, vaardigheden, kennis en benaderingen tot creativiteit, onze fundering is tot succes.
Wij geloven dat leiderschap iets is voor iedereen.
Of je nu een team leidt of niet, je kan dingen veranderen en samenwerking verbeteren, innovatief zijn, volledig eigenaarschap in resultaten laten zien, maar ook in de mensen om jou heen en daarmee bouwen aan een sterke fundering om bij te dragen aan Henkel’s bedrijfscultuur. Wij steunen onze medewerkers om Henkel z’n waardes te overwegen in hun gedrag en besluiten en waarde hechten aan feedback om te leren en te groeien. Het is aan ons allemaal bij Henkel om onze vier leidschapstoezeggingen te laten leven.
1. Wij gedragen ons als ondernemers
Wij durven risico te nemen om spannende bedrijfskansen vorm te geven. Wij zijn toegewijd aan het sturen van innovatie en dagelijse verbeteringen. Wij bemoedingen een cultuur van tijdige en duidelijke besluitvorming.
2. Wij werken samen als sterke teams
Wij gedragen ons als een team waarin wij het beste voor hebben met Henkel. Wij werken samen op basis van vertrouwen en openheid. Wij hechten waarde aan diversiteit, nieuwsgierigheid en en een open houding.
3. Wij ontwikkelen mensen met passie
Wij nemen onze verantwoordelijkheid om het beste team te bouwen en ontwikkelen. Wij dagen onze mensen uit en herkennen hun. Wij geven feedback en leren continue.
4. Wij zijn trots op onze resultaten
Wij creëren de beste oplossingen voor onze klanten.Wij nemen de verantwoordelijkheid om onze ambitieuze doelen te bereiken en wij houden onze beloftes.
Ontmoet Kerstin, Europese Technische Manager: “Hoe wordt je een vrouwelijke leider en inspireer je andere vanuit deze positie? Werken bij Henkel. Onderweg naar mijn leiderschapsrol als directeur van Innovation Packaging in onze Adhesive Technologies divise, heeft team samenwerking en ondernemerschap geresulteerd in grote nieuwe innovaties. Mijn succes geeft niet alleen mij kracht maar ook andere vrouwen. Ik neem Henkel’s leiderschapstoezeggingen erg serieus en ondertsteun mijn team om te groeien in hun kracht.”
Diversiteit, Equity en Inclusie liggen ter grondslag in onze bedrijfswaardes.
Voor Henkel zijn diversiteit en inclusie meer dan modeworden of “dingen die goed zijn om te hebben”. Voor ons, DEI is een “must have” en een zakelijke noodzaak, diep geworven in onze bedrijfsstrategie en bedrijfswaardes. Onze medewerkers behoren to verschillende genders en generatie, hebben verschillende sexuele en religeuze orientaties, komen van verschillende etniciteiten en culturele omgevingen, brengen verschillende vaardigheden, achtergronden en vaardigheden en zijn divers op vele andere gebieden. Onze aspiratie is om een cultuur te vormen waarin wij ons thuisvoelen en streven naar de gelijkheid om ons volledige potentieel van diversiteit los te laten. Daarvoor promoten wij inclusieve gedrag onder ons medewerkers, verhogen bewustzijn, en vormen een omgeving dat verschillende individuen verwelkomt en omarmd. Leer meer over Henkel’s DEI aanpak en initatieven: Diversity, Equity & Inclusion (henkel.com).
Wij schetsen een nieuw concept van Smart Work.
Wij erkennen de behoefte van onze werknemers aan flexibiliteit en een meer symbiotische balans tussen werk en privéleven. Door te streven naar een combinatie van mobiel en kantoorwerk, met een hoge mate van flexibiliteit voor individuele behoeften, leggen we de basis voor de productieve werkomgeving van de toekomst. Hoewel sommige functies altijd op locatie zullen moeten werken en andere geen fysieke aanwezigheid op kantoor vereisen, zijn veel functies bij Henkel hybride van aard. Wij geloven dat mobiel werken voor hybride functies mogelijk is tot 40% van de werktijd. Het kan ook gaan om één week per maand. Onze kantoren hebben altijd een cruciale rol gespeeld in onze bedrijfscultuur en zullen dat ook blijven doen - ze maken samenwerking, innovatie en de uitwisseling van kennis mogelijk en zijn een plaats van saamhorigheid en gemeenschap die vorm geeft aan de Henkel spirit. We zullen onze werkomgevingen, kantoren en gebouwen blijven verbeteren en ze nog meer klaar maken voor de toekomst.
Wij geloven dat het hebben van een carrière en een gezin voor iedereen mogelijk moet zijn.
Een essentieel onderdeel van een goede werk-privé-flexibiliteit is ouders meer vrijheid geven en de kans om thuis of elders te werken, niet alleen op kantoor. De infrastructuur speelt in dit verband een belangrijke rol. Op ons hoofdkantoor in Duitsland hebben we drie kleuterscholen voor Henkel-medewerkers. In onze verschillende landen bieden of faciliteren wij kinderopvang en andere diensten om onze werknemers te ondersteunen.
#3 At Henkel, you can craft your career.
Wij zien onze medewerkers graag groeien op professioneel en persoonlijk vlak. We bieden veel mogelijkheden om te leren, feedback en begeleiding te krijgen, en diverse en internationale ervaring op te doen. Wij geloven dat het veranderen van perspectieven ons veel succesvoller zal maken dan het handelen en groeien in silo's. Bij een multinational als Henkel ligt je volgende stap altijd voor het grijpen.
Wij bieden internationale mogelijkheden.
Henkel helpt je je horizon te verbreden, want mensen met internationale ervaring maken ons wereldwijde team succesvol en inspirerend. In een bedrijf met de dimensies van Henkel hoeft je carrièrepad niet lineair te zijn. Probeer functies, locaties of zelfs landen. Wij bieden goed presterende werknemers een Triple Two-filosofie: Ze kunnen gedurende hun hele carrière in minstens twee functies in twee verschillende landen en twee business units werken.
We rekenen op prestaties. En belonen die.
Het is een integraal onderdeel van onze bedrijfscultuur om prestaties te belonen en onze werknemers te motiveren en te stimuleren. Wij geloven in het stellen van ambitieuze doelen en het dienovereenkomstig belonen van sterke en topprestaties. Dit is een aanvulling op onze lokaal competitieve en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.
Wij ondersteunen onze medewerkers om hun vaardigheden optimaal te ontwikkelen.
Wil je jezelf bijscholen en je kennis en vaardigheden uitbreiden? Met onze Henkel Learning Hub kunnen we je helpen! U hebt toegang tot meer dan 8.000 klassikale en digitale leermiddelen over verschillende onderwerpen en u kunt uw professionele horizon verbreden. Het is onze ambitie om onze medewerkers klaar te stomen voor de toekomst door hen te helpen de essentiële vaardigheden op te bouwen die ze nodig hebben en hen in staat te stellen hun volledige potentieel te ontplooien door te leren.
Wij geloven in de kracht van feedback voor jouw ontwikkeling. Daarom stelt onze voortdurende feedbackcultuur je in staat om op elk moment feedback te geven en te ontvangen van je collega's, medewerkers of superieuren. Om het nog makkelijker te maken, hebben we een nieuwe feedbacktool ontwikkeld. Hiermee kun je ook KUDOS-kaarten naar je collega's sturen en ontvangen om waardering te tonen en elkaar te waarderen.
We creëren kansen om al vroeg te groeien.
Ons Global Onboarding Program "BE PART" geeft je een jump start bij Henkel. Met digitale content en offline activiteiten ondersteunt BE PART onze nieuwe medewerkers bij het begrijpen van de Henkel manier van werken en om snel ingewerkt te raken. Je ontvangt alle belangrijke informatie die je nodig hebt voor je spannende eerste 6 maanden bij ons.
Wij geloven sterk in vroegtijdige verantwoordelijkheid. Daarom krijg je al in een vroeg stadium projecten toegewezen om uitgedaagd te worden, te leren, te creëren en vooruit te komen.
Wij zijn altijd in beweging en op zoek naar nieuwe en geweldige ideeën.
Zoals we in onze eerste Leiderschapstoezegging stelden, gedragen we ons als ondernemers. Dat betekent dat je sneller dan de markt moet anticiperen op toekomstige trends en klantbehoeften, proactief moet zijn en je ideeën moet nastreven. We proberen altijd snel te zijn bij het experimenteren, dan op te schalen of los te laten. We nodigen je uit om ons te helpen onze bedrijfsmodellen uit te breiden van puur product naar het aanbieden van after-sales, nieuwe diensten en resultaatgerichte oplossingen. Onze divisie Consumer Brands lanceerde Choicify, een AI-gestuurde app voor kleuradvies. Met Persil Service hebben we een mobile-first textielreinigingsdienst toegevoegd aan de Laundry & Home Care markt. Onze divisie Adhesive Technologies maakt het mogelijk dat papieren rietjes langer in vloeistof kunnen worden ondergedompeld.
We creëren kansen om vroeg door te groeien.
Met onze verschillende programma's voor studenten en afgestudeerden om hun talent, passie en ideeën te verkennen terwijl ze onderweg worden begeleid en opgeleid, zorgen we ervoor dat we oog hebben voor talent. Wij geloven sterk in verantwoordelijkheid op jonge leeftijd en creëren daarom programma's waarin jonge professionals worden uitgedaagd en de kans krijgen om te leren, te creëren en vooruit te komen. Het maakt niet uit welk team, functiegebied of vakgebied, wij moedigen onze medewerkers aan om deel te nemen - als stagiair of als internationaal manager. Bij Henkel geloven we dat dit de basis is voor de banen van de toekomst.
Maak kennis met Nicolas, Regionaal Inkoopmanager: “Ik begon bij Henkel als stagiair in Brazilië en verhuisde zes jaar later naar Duitsland. Mijn supervisors en mentors hebben me geholpen om te groeien en mijn carrière vorm te geven. Ik kreeg al vroeg verantwoordelijkheid en ben dankbaar voor de ontelbare kansen. Een favoriet project van mij was het verkleinen van onze mondiale voetafdruk door lokale stroomleveringscontracten om te zetten van normale naar groene energie. Dit bedrijf is altijd in beweging. Net als ik.”
#4 At Henkel, we offer more than jobs.
Als leiders op het vlak van duurzaamheid streven we ernaar om nieuwe oplossingen voor duurzame ontwikkeling te ontwikkelen, terwijl we onze activiteiten op een verantwoorde manier blijven vormgeven en ons economisch succes vergroten. Deze ambitie strekt zich uit over alle activiteiten van ons bedrijf – over de hele waardeketen.
Wij streven naar leiderschap in duurzaamheid.
Wij streven ernaar duurzame waarde te creëren met alles wat wij doen – samen met onze werknemers, partners en belanghebbenden. Wij nemen onze verantwoordelijkheid voor de veiligheid en gezondheid van onze werknemers, klanten en consumenten, de bescherming van het milieu en de levenskwaliteit in de gemeenschappen waarin wij actief zijn.
Wij dragen bij tot de bescherming van het klimaat, doen een beroep op hernieuwbare energie en verminderen ons energieverbruik en onze uitstoot.
Henkels langetermijnvisie is om een klimaatpositieve onderneming te worden en vooruitgang te stimuleren in verdere relevante delen van zijn waardeketen, en zo actief bij te dragen tot de bescherming van het klimaat. Op weg naar een klimaatpositieve onderneming streven wij ernaar het energieverbruik in onze productielocaties met 50 procent per ton product en de koolstofvoetafdruk van onze productie tegen 2030 met 75 procent te verminderen ten opzichte van het basisjaar 2010. Daarnaast streven wij ernaar om tegen 2030 100 procent van de elektriciteit die wij inkopen voor de productie te betrekken uit hernieuwbare bronnen.
Wij stimuleren de vooruitgang naar een circulaire economie door slimmere verpakkingen te creëren.
Onze missie is om materialen uit duurzame bronnen op te nemen in slimme ontwerpen om de kringloop te sluiten. Ons doel is om verpakkingen te ontwerpen met de meest duurzame materialen die beschikbaar zijn, terwijl er zo min mogelijk verpakkingsmateriaal wordt gebruikt – dit alles zonder afbreuk te doen aan het hoge prestatieniveau dat de consument verwacht. Tegen 2025 willen wij de hoeveelheid nieuwe kunststoffen uit fossiele bronnen in onze consumentenproducten met 50 procent verminderen. Wij zullen dit bereiken door het aandeel gerecycled plastic te verhogen tot meer dan 30 procent, door het plasticvolume te verminderen en door in toenemende mate plastic op biologische basis te gebruiken.
Wij zetten ons in om onze positieve impact op gemeenschappen te vergroten.
Wij willen actief bijdragen aan sociale vooruitgang en het mondiger maken van mensen. Voor 2025 hebben wij ons ten doel gesteld bij te dragen aan de verbetering van het leven van 20 miljoen mensen wereldwijd. Om sociale vooruitgang te bevorderen, werken we samen met non-profitorganisaties. Zo ligt de focus van het partnerschap met de ontwikkelingsorganisatie Solidaridad op training en bijscholing voor kleine boeren, om de bestaansmiddelen te verbeteren en het natuurbehoud te versterken door het gebruik van biologische landbouwmethoden.
Ontmoet Eduardo, Internationaal Verpakkingsmanager: “Het is altijd belangrijk voor me geweest om niet alleen te werken, maar om op de een of andere manier het leven van mensen te verbeteren. Bij Henkel heb ik een plek gevonden waar ik me in mijn vakgebied kan ontwikkelen, plezier in mijn werk kan hebben en de wereld duurzamer kan maken. Als verpakkingsmanager is het mijn missie om het plasticverbruik te verminderen. Voor mij is dat meer dan “gewoon een baan”.”
Wij organiseren ons betrokkenheid op vier gebieden.
1. Bedrijfsvrijwilligerswerk: In het kader van onze bedrijfsbetrokkenheid ondersteunen wij onze medewerkers en gepensioneerden bij hun individuele vrijwilligerswerk op het gebied van onderwijs, sociale zaken, gezondheid, cultuur en ecologie en teamvrijwilligerswerk voor future-fit.
2. Sociale partnerschappen: Als onderdeel van onze corporate engagement gaan we sociale partnerschappen en activiteiten aan in gemeenschappen waarin we actief zijn om onderwijs te ondersteunen, aangestuurd door Henkel Corporate Citizenship en Business Units.
3. Noodhulp: Na natuurrampen reageert Henkel snel en onbureaucratisch door hulp te bieden waar ook ter wereld waar dat nodig is.
We hebben twee stichtingen opgericht.
Sinds 1958 bevordert de Dr. Jost Henkel Stiftung academische diversiteit en steunt zij ambitieuze jonge mensen bij het voortzetten van hun studies - op een flexibele, unieke en internationale manier. In januari 2011 richtte Henkel de Fritz Henkel Stiftung op, die als paraplu fungeert voor onze maatschappelijke betrokkenheid en onze activiteiten stimuleert. Het onderstreept ons lange engagement voor sociale betrokkenheid die verder gaat dan enkel de directe zakelijke belangen.
Maak kennis met Isabella, Regional Diversity and Inclusion Manager LATAM: “Ik werk bij Henkel als D&I manager, en de sociale betrokkenheid van het bedrijf inspireert me altijd. Ik heb deelgenomen aan een van de MIT-projecten in Oeganda en vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis. Dit initiatief werd opgestart en geleid door een andere Henkel-collega en heeft een positieve impact gehad op meer dan 1.000 mensen in Oeganda op het vlak van onderwijs, gezondheid, werkzekerheid en veiligheid. Door mee te doen aan projecten als deze, kan ik niet alleen in mijn professionele werk een impact hebben, maar ook lokaal in de samenleving.”
Explore the perks of joining Henkel
Ontdek jouw toekomst bij Henkel
Let’s dare to make an impact together.
Bij Henkel kun je groeien in een dynamische, diverse omgeving gebaseerd op vertrouwen en samenhorigheid en zo je ideeën tot leven brengen.
Do you dare to have an impact? Let’s talk about it.