Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
Voortbouwend op een sterke erfenis van meer dan 145 jaar, geven wij de toon aan om het leven elke dag opnieuw te verbeelden en te verbeteren. Vandaag en voor toekomstige generaties. Via onze innovatieve en duurzame merken en technologieën en via onze teams over de hele wereld.
Henkel bekleedt leidende posities in zowel industriële als consumentenactiviteiten: Ons portfolio omvat bekende haarverzorgingsproducten, wasmiddelen, wasverzachters en kleefstoffen, dichtingsmiddelen en functionele coatings.
WHO WE ARE AND WHAT DRIVES US
HENKEL IN BELGIË
Henkel heeft vier vestigingen in België. Ons hoofdkantoor ligt in Brussel en hebben we ook kantoren voor het merk Joico in Niel. Daarnaast hebben we twee productievestigingen van de divisie Adhesive Technologies: in Drogenbos (drukgevoelige kleefstoffen) en in Westerlo (kleefstoffen voor de assemblage van halfgeleiders, gedrukte schakelingen en elektronische componenten voor de auto- en elektronica-industrie).
ONS STRATEGISCH KADER
Bij Henkel geven we onze toekomst vorm aan de hand van een strategisch kader voor de lange termijn, gebaseerd op ons doel en onze waarden. Dit kader zal ons helpen om de jaren '20 voor Henkel te winnen met een duidelijke focus op doelgerichte groei.
OUR BUSINESSES
Wij zijn een wereldleider voor kleefstoffen, dichtingsmiddelen en functionele coatings – zowel voor industriële toepassingen als voor consumenten en ambachtslieden.
Consumer Brands is onze business unit voor consumentenmerken en -producten op het gebied van Wasmiddelen & Huishoudelijke Verzorging en Haarverzorging.
Onze verhalen
DIVERSITEIT, GELIJKHEID EN INCLUSIE
Bij Henkel geloven we in de kracht van eigenheid. Hoewel mensen verschillen, blijven wij geloven in gelijkheid en verbondenheid in onze samenleving en werkomgeving.
Onze medewerkers zijn heel divers, hebben verschillende culturele achtergronden, ervaringen en perspectieven. We hechten enorm veel waarde aan hun verschillen, want zij vormen de basis van ons concurrentievoordeel. Een bedrijfscultuur gebaseerd op diversiteit, gelijkheid en inclusie is de belangrijkste drijfveer voor creativiteit en innovatie, en precies dankzij die waardegerichte bedrijfscultuur en manier van werken behalen wij uitstekende resultaten.
We zetten sterk in op teams die de behoeften van onze markten en klanten kennen. Elk team heeft een brede waaier aan culturele achtergronden, vaardigheden en kennis, wat stimulerend werkt voor de innovatie en het vinden van nieuwe manieren om problemen op te lossen. Tegelijk hebben zij een inclusieve cultuur en leiderschap nodig om optimaal te kunnen presteren.
Onze collega's maken het verschil. Dankzij de culturele mengelmoes binnen onze teams en onze inclusieve bedrijfscultuur kunnen wij op een creatieve en innovatieve manier te werk gaan.
Sylvie Nicol, Executive Vice President Human Resources en voorzitter van de Duurzaamheidsraad van Henkel